Ο παιδικός σταθμός είναι μια πραγματικότητα στη ζωή του παιδιού και της οικογένειάς του. Μάλιστα σύμφωνα με μια γαλλική έρευνα τα παιδιά που πάνε στον παιδικό σταθμό έχουν καλύτερες δεξιότητες, συμπεριφορά και συναισθηματική ισορροπία σε σχέση με τα μικρά παιδιά που τα φροντίζουν οι γονείς, συγγενείς ή φίλοι στο σπίτι.
Συνήθως όταν διατυπώνεται η αναγκαιότητα του παιδικού σταθμού, το μυαλό των γονιών και ιδίως των μαμάδων, με ενοχικό συναίσθημα, πηγαίνει στην ανάγκη φύλαξης των παιδιών που γεννάει η εργασία της μητέρας. Όμως εκτός από αυτό, ο παιδικός σταθμός προσφέρει στο παιδί την χαρά για παιχνίδι με συνομηλίκους του και την κοινωνικοποίησή του.
Έως το τέλος του νηπιαγωγείου, τα περισσότερα παιδιά έχουν αποκτήσει δεξιότητες στον τομέα της γραφής, της ανάγνωσης και της επικοινωνίας. Μαθαίνουν να γράφουν τ΄ όνομά τους και να σχεδιάζουν μια ζωγραφιά που να διηγούνται μια ιστορία. Σχεδόν όλες οι προσπάθειες όμως επικεντρώνονται στις γνωστικές δεξιότητες.
Πρόσφατη έρευνα ωστόσο έδωσε βάρος στις δύο πιο σημαντικές δεξιότητες των παιδιών που πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσα νήπια είχαν αναπτύξει δύο συγκεκριμένες δεξιότητες περνούσαν αργότερα στο πανεπιστήμιο.
Η συναισθηματική νοημοσύνη και η κοινωνική συμπεριφορά των νηπίων είναι οι πολύ σημαντικές δεξιότητες και επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την αργότερα σχολική επίδοσή τους ως μαθητές. Τα παιδιά με ανεπτυγμένη συναισθηματική νοημοσύνη και κοινωνική συμπεριφορά είναι πιο πιθανό να είναι πιο ευτυχισμένα, αισιόδοξα, και κοινωνικά και να μπορούν να επιλύουν προβλήματα πιο αποτελεσματικά.
Είναι επίσης πιθανό να έχουν καλύτερη σχολική επίδοση, να είναι λιγότερο παρορμητικά, να έχουν καλύτερη συμπεριφορά και περισσότερους φίλους. Η μελέτη έδειξε ότι οι κοινωνικές δεξιότητες που παρατηρήθηκαν στο νηπιαγωγείο είχαν σημαντική συσχέτιση με την ευημερία στην ηλικία των 25.
Ανεξάρτητα από το πόσο καλά μπορούσαν να διαβάσουν ή την οικονομική κατάσταση της οικογένειας τους, τα παιδιά που στο νηπιαγωγείο επέδειξαν μεγαλύτερη κοινωνικότητα και είχαν αναπτυγμένη συναισθηματική νοημοσύνη ήταν πιο πιθανό να αποφοιτήσουν από το γυμνάσιο, να πάνε στο κολέγιο και να βρουν δουλειά από εκείνους που έδειξαν χαμηλότερο επίπεδο κοινωνικής ικανότητας. Η συναισθηματική νοημοσύνη και η κοινωνική συμπεριφορά είναι οι δύο δεξιότητες που είναι η σωστή βάση για μακροπρόθεσμη επιτυχία.