Ψηφιακή Πλατφόρμα:«Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω»: Μαθητές λυκείου έφτιαξαν πρωτότυπη πλατφόρμα επαγγελματικού προσανατολισμού. Η ιστοσελίδα δεν παρέχει απλώς έναν «απρόσωπο» όγκο πληροφοριών, αλλά βοηθά εξατομικευμένα τους εφήβους να χτίσουν πάνω σε πιο συνειδητοποιημένες επιλογές. 24 μαθητές από την Α΄ Λυκείου του Αριστοτελείου Κολλεγίου από τη Θεσσαλονίκη εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν τη δική τους εικονική επιχείρηση. Πρόκειται για την ψηφιακή πλατφόρμα inFORmYOUTH.gr, έναν οδηγό για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των εφήβων που απαντά στο κρίσιμο ερώτημα «τι θα γίνω όταν μεγαλώσω». Η πλατφόρμα δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του διαγωνισμού του προγράμματος Μαθητικής Εικονικής Επιχείρησης 2021 του Junior Achievement Greece.
Οι 24 μαθητές είναι και οι ίδιοι έφηβοι, πράγμα που σημαίνει ότι και οι ίδιοι έχουν παρόμοιες ανησυχίες, ίδια ερωτήματα και αντιλαμβάνονται πόσο σημαντικό είναι να λάβει κανείς μια όσο το δυνατόν σωστότερη απόφαση για την επαγγελματική του πορεία. Έτσι, και σύμφωνα με δηλώσεις της εκπαιδευτικού Μαρίας Δαμαλή, η οποία μαζί με την Ειρήνη Χάψαλη συντόνισε την ομάδα των μαθητών, αυτό το πολύτιμο ψηφιακό εγχειρίδιο καταφέρνει να μετατρέψει την απόμακρη και απρόσωπη πληροφορία σε προσωπικό κίνητρο, ενδυνάμωση και καθοδήγηση.
Συγκεκριμένα, η κα. Δαμαλή εξηγεί: «Η ψηφιακή πλατφόρμα έχει ως θεματικό άξονα την κατεύθυνση ζωής για τους νέους. Συγκεκριμένα, η εταιρεία συνεργάζεται με φοιτητές, αθλητές, επαγγελματίες και ψυχολόγους, οι οποίοι δημιουργούν υλικό για την πλατφόρμα που ειδικεύεται αποκλειστικά στους προβληματισμούς των νέων. Οι βασικές κατηγορίες στις οποίες χωρίζεται το περιεχόμενο είναι ο επαγγελματικός προσανατολισμός, ο αθλητισμός και η ψυχολογία».
Επομένως, η ιστοσελίδα δεν παρέχει απλώς έναν «απρόσωπο» όγκο πληροφοριών όπως άλλες παρόμοιες που υπήρχαν ήδη μέχρι σήμερα, αλλά βοηθά πιο εξατομικευμένα τους εφήβους να χτίσουν πάνω σε σωστές, πιο συνειδητοποιημένες επιλογές. Η εστίαση γίνεται στην κινητοποίηση και την ωρίμαση της σκέψης των εφήβων, θέτοντας πιο γερά θεμέλια στο «σήμερα». Αυτό σε συνδυασμό με την παροχή βοήθειας παρέχει στα παιδιά δυνατές βάσεις που θα τους οδηγήσουν μελλοντικά στην αυτο – ολοκλήρωσή τους.
Οι μαθητές που εμπνεύστηκαν αυτή την πρωτότυπη ιδέα αναφέρουν πως «η μετάδοση όλων των πληροφοριών πραγματοποιείται με τη μορφή τηλεοπτικών προβολών (βίντεο) και online συνεδριών από εξειδικευμένους συμβούλους, έτσι ώστε να ενισχυθεί η αμεσότητα και το περιεχόμενο να είναι πιο ενδιαφέρον για τους συμμετέχοντες. Επιπλέον, για τους συνδρομητές παρέχεται η δυνατότητα τηλεφωνικής επικοινωνίας σε 24ωρη βάση μέσω ειδικής γραμμής SOS».
Άνθρωποι που συνεργάζονται με την εικονική αυτή επιχείρηση, όπως αθλητές και φοιτητές, βρίσκονται σχετικά κοντά στην εφηβική ηλικία και αντλούν από τις δικές τους προσωπικές εμπειρίες, τις οποίες και μοιράζονται με τους υπόλοιπους εφήβους. Παράλληλα όμως προσφέρουν και πιο στοχευμένες συμβουλές, δίνοντας και τη δυνατότητα στους χρήστες να μπορούν να συνομιλήσουν με αυτούς τους ανθρώπους και να λύσουν απορίες τους.
Στην πλατφόρμα βρίσκει κανείς διάφορες θεματικές ενότητες, οι οποίες ήταν αποτέλεσμα έρευνας σε εφήβους ηλικίας 12-18, με την καθοδήγηση έμπειρου ψυχολόγου και επιπλέον έγινε ανασκόπηση στις προσωπικές ανάγκες των ιδρυτών της, αφού όπως είπαμε είναι και οι ίδιοι έφηβοι με ίδιους προβληματισμούς και ανησυχίες, τις οποίες και χρησιμοποίησαν ως πυξίδα σε αυτό το ενδιαφέρον εγχείρημα.
Η κα. Δαμαλή αναφέρει πως «Οι νέοι θα έχουν στη διάθεσή τους πληροφορίες από ειδικούς που θα απαντούν και στις ερωτήσεις τους, ώστε να συλλέξουν οι ίδιοι τα στοιχεία που χρειάζονται για να πορευτούν στην εφηβική αλλά και στη μετέπειτα πορεία τους, έχοντας αξιόπιστες και εφαρμόσιμες λύσεις για τα άγχη και τους προβληματισμούς τους».